8 april 2013

Kanonhelg i Danmark med EnergySport

Precis hemkommen från en kanonhelg nere i Danmark hos EnergySport

Som ni vet har jag blivit utvald som landsvägsambassadör för deras olika produkter, och i helgen som gick besökte vi deras showroom och kontor i Roskilde.

Efter 70 mil söderut i bilen med två andra goa ambassadörer...

Peter Hampus - Hampus klassiker
Alex Åström Karlsson - IronmanAlex

...kom vi fram till Roskilde och fick lite kvällsmat samt en sneak peak i de produkt lådorna vi skulle gå igenom dagen efter. Det fanns prylar från BMCSpeedPlay, High5, Kask, Assos, Bryton, Tifosi och MorganBlue

Gissa att det var som när man var liten dagen innan julafton!!

På lördagsmorgon dök resten av ambassadörerna upp i Roskilde och vi var ett gäng på 18st som spenderade förmiddagen med att gå igenom alla produkterna.

Efter produktgenomgången var det utprovning av kläder och hjälmar som förberedelse för eftermiddagens cykeltur.

Nu var det bara cykeln från BMC som saknades för att alla skulle kunna sticka ut och köra!! I deras lager stod 18st BMC cyklar uppradade, en salig blanding av MTB, LVG och TT hojar.

Min BMC RaceMachine RM01 kom med Ultegra Di2 monterat, samt SpeedPlay Zero pedaler. Två helt nya komponenter för mig...

Efter lite meckande och justeringar kom vi iväg på en fin runda runt Roskilde.

Det tog ett tag att vänja sig vid Speedplay pedalerna men utan några klassiska "fast med foten i pedalen" krascher funkade de riktigt bra på slutet av rundan.

Di2 växlarna kommer dock att ta lite längre tid att vänja sig vid...speciellt då jag har Campa på fincykeln och "vanliga" Shimano på vintercykeln. Mycket att tänka på för en enkel man som mig... ;-) det blev ett antal felväxlingar både upp och ner under rundan. På slutet hade jag dock kommit någorlunda underfund med vilken knapp som gjorde vad. :-)

Kask hjälmen måste jag höja till skyarna!! Det var utan tvekan den skönaste hjälmen jag har haft på cykeln på väldigt väldigt länge.

Efter rundan duschade vi på Roskilde Slagteriskole...en aning undrande var vi nog alla över detta ;-) men vi kom ut därifrån med armar och ben i behåll!!

När alla var klara packades cyklarna upp på "team bussen" i riktigt proffsig still

På kvällen blev det sen grillning och mycket cykelsnack med norrmännen som var kvar. Innan vi somnade strax efter midnatt insåg Alex, Peter och jag att det troligen skulle bli en aning fullt i bilen...men det brukar lösa sig!!

Fullt blev det!! Men som sagt, det löste sig fin fint...och vi såg nu fram emot 7 timmar av ännu mer cykelprat.

Tack till Anne-Sofie, Brian, resten av EnergySport gänget och alla andra ambassadörer för en riktigt trevlig helg!!